M Gt Mm

Merhaba. Benim adım M Gt Mm.

Yani uzunca Murat Göktuğ Mum.

Yoksa siz başlığı görünce başka bir şey anlatacağımı mı sandınız!?

Evet, aslında tam da sandığınız şeye hoşgeldiniz.

Ben aslında oldukça sıradan biriyim.

Sabahları en geç 8’de kalkar, kahvaltı eder işime gider ve akşam 8’de evime dönerim.

Rutinimden şaşmam.

Şaşamam.

Eğer rutin bozulursa bütün hayatım alt üst olacak gibi gelir bana hep.

M Gt Mm kısaltmasının aslında size başka şeyler çağrıştırması gayet normal.

Gerçi adım Murat Göktuğ Mum falan da değil.

Sadece atacağım başlığa uygun bir isim bulmaya çalıştım.

Bula bula bunu buldum.

Bundan başka da bir m gt mm bulamadım.

Arkadaşlarımın da yapmaya çalıştığı şey aslında tam olarak buydu.

Hayatım o kadar tekdüze ki sıradanlığımı sıradışına taşımak için bazen ben bile can atıyorum esasında.

Ama sonra hemen kendimi azarlayıp çeki düzen veriyorum ruhuma.

Bu yazıyı yazmadan önce bile evin her yerini topladım ve kirlileri makineye attım.

Tam 52 dakika sonra da gider asarım.

Arkadaşlarım hayatta her şeye sahip olabileceğimi ama asla m gt mm sahibi olamayacağımı söyler dururlardı.

İnsanların isimlerinin hayatlarını hep yönlendirdiğini söylerlerdi.

Benim ne kadar içine kapanık, tutuk, çekingen ve sıradan biri olduğumu bildiklerinden “Sana bu lakabı takalım da en azından hayatına ışık tutsun, bir renk gelsin, bir hareket, bir bereket gelsin” demişlerdi.

İlk anda çok utansam da sonrasında ister istemez beklemeye koyuldum.

Liseden ayrılalı 14 yıl oldu ve hala bekliyorum.

Arkadaşlarım bu sırada çeşitli din, dil, ırk ve renklerden (bu kalıbı tekerleme gibi kullanmayı seviyorum, dünya barışı için önemli bir şey anlatacakmış hissi uyandırıyor) m gt mm sahibi oldular.

Evlendiler.

Hatta bazısı sıkıldı, boşandı, başka m gt mmler bile buldular.

Filmlerde, romanlarda, hikayelerde, masallarda, şiirlerde, şarkılarda, bizi hayatın sıradanlığından uzaklaştıracak her türlü şeyde, ister inanın ister inanmayın, hayatın her yerinde; ortamda adı geçen, geçmeyen, yenen, içilen, bakılan, görülen, sevilen, sevilmeyen, gidilen, gidilmeyen, istenen, istenmeyen her şeyin içinde olan, bizi hayatta bırakan ya da hayattan ayıran gizli bir şifre gibi bu m gt mm.

Belki de hayatta en çok farklı isimle anılan nesneler bütünü bile olabilir.

Çünkü her yolun yani insan hayatının başında, ortasında ya da sonunda, illa ki bir yerinde karşılaşılan, bazen anlaşılan, bazen anlaşılmayan, bazen alışılan, bazen alışılamayan, bazen sevişilen ama genelde uğruna savaşılan tek gerçeklik gibi.

Kim demişti hatırlamıyorum, çok da üşeniyorum araştırmaya ama şunu iyi hatırlıyorum:

Bir insan olarak yaptığın her şey, aslında sadece karşı cinsi etkilemek için.

(Buraya Serdar Ortaç’tan Kafamda Deli Sorular şarkısının linkini verdiğimi düşün)

Daha güzel şeyler yemek, daha kaliteli şeyler giymek, daha güzel konuşmak, daha iyi eğitim almak, daha çok para kazanmak, aslında hep daha güzel, daha kaliteli, daha iyi m gt mmli insanlarla olmak içinmiş.

Ünlü düşünür taşınır Woody Allen demiş ki:

“Soruyu bilmiyorum ama cevabı seks!”

Boşa dememişlerdir, bir bildikleri vardır herhalde.

Madem öyle benim gibi bekleme.

Bulmuşsan git konuş, sula, besle, büyüt, yeşert bence.



Leave a Reply

