Pis.

Bu yaz tatilimi pis geçirdim. Tek bir havluyu hem plaj hem duş sonrası kullandım.  Çok sevdiğim bir arkadaşımla da 3 gün boyunca paylaştım. Hatta havlu bir ara çadırın önüne yere serilmişti kilim gibi olsun diye. Ona da ilk önce eyvallah dedim ama şeherli tarafım fazla dayanamadı kaldırdık. Keşke kaldırmasaydık.

Tatile gitmeden  gündelik hayattaki ritüellerime uyup manikür ve pedikür yaptırdım, ojelerimi sürdürdüm. Hatta ritüel olmasa da hamama gidip kese yaptırdım. Koskoca senede yalnızca bir haftayı sorumsuzca dinlenip eğlenmeye ayıracağımı düşündüğümden özendim, ve yine süslendim. Dinlenmeye süslenerek gitmek de nasıl pis bir özgüvensizlikse..

Tatilin dışındaki zamanlarda yani koca senede sadece bir – iki haftalık zaman dilimi haricinde makyaj yapıp süslenip püslenip işe gidiyor, işten dönünce yine temizlenip yatağa giriyor, sabah uyanınca yine derlenip toplanıp işe gidiyorum. Böyle olmadığında sanki insanların beni kabullenmesi, selam vermesi, sevgi ve saygı göstermesinin oldukça zor olduğunu sanıyorum. Bu aslında doğamızın kabullenemediği bir doğaya uyum gösterme çabasından ibaret. Şehirin çirkinliğinin ve yapaylığının üstüne çıkabilmek, biraz renk katabilmek için yapılan bir şey. 

Ama bir şey oldu ve tatilin başladığı ilk günden itibaren kusurlu bulduğum her yerimi, her şeyi sevmeye ve kabullemeye zaten kendiliğinden başladım. Bacaklarımla memelerim geçen seneye göre daha fazla mı sarkmış, saçlarım daha mı beyazlamış umrumda olmadı bile. Gittiğimde yerde tesadüfen arkadaşlarımla karşılaştım ve planlanandan daha da iyi bir tatil geçirdim.

İlk gün azılı bir fobim olan denizin dibini görerek yüzmekten ölecek gibi olurken ikinci gün artık görmeden yüzemez olmuştum. Çünkü suyun altı, üstünden ve göründüğünden daha güzeldi. Ojelerim çıkmış, tırnaklarım yamulmuş, topuklarım kurumuş ve kararmıştı. Ama iyiydim. Hem de gerçekten. Doğa beni tokatladı, kendime getirdi. Olmamız gerektiğinden daha fazlasına ihtiyacımız yok.

“Yalnızlığım benim sidikli kontesim

Ne kadar rezil olursak o kadar iyi” demiş Can Yücel.  Bunu da bana bir arkadaşım dedi. Bu da onun pis ayakları.

Image

Bütün seneyi doğada geçirsek tatil diye şehre gitsek eminim daha pis ama daha mutlu, daha saygın ve daha sevgi dolu olurduk. Pisliğimize rağmen arınmış olurduk. Henüz tatmamış olanlara şimdiden pis tatiller.

 



Leave a Reply

