Çok Şey mi İstiyorum?


Öyle çok yaşlı adamlar değiliz..

Bu yazıyı okuyanların yaş ortalaması da en fazla 30’dur diye tahmin ediyorum ama dünya denen taş parçası son 20 yılda daha hızlı dönmeye başladı sanki.

Ya da cennet ülkemiz çok gelişti bilemiyorum. Zira Dünya’nın dönme hızının o ülkenin gelişmişliğiyle doğru orantılı olduğu açık bir gerçek. 1. dünya ülkelerine günün 24 saati yetmezken, 3. dünya ülkelerinde insanların batan güneşi seyretmek için çok zamanları oluyor. Tabi ölmezlerse.

Hiperaktif bir dünya ya da fakir ülkeleri eliyle besleyecek kadar gelişmiş(!) bir ülke.. Nedeni ne olursa olsun hızlı geçiyor zaman.. O kadar hızlı geçiyor ki artık 3-5 senenin nostaljisini yapar olduk. Twitter’daki 2. yılımızı kutlarken bir yandan da “Yaa Facebook’da bir zamanlar rakı gönderiyoduk ya birbirimizeee..” diye pikseli büyük geçmiş dijital günlere özlem duyuyoruz.

İşte bugün ofiste gördüğüm kırmızı GameBoy’a sanki biri onu British Museum’dan kaçırmış gelmiş muamelesi yapmam o yüzden. Ev arkadaşlarımla kahvede çay içip (neyse en azından kahvede çay içiyoruz) küçükken oynadığımız oyunlardan bahsederken fonda Öyle bir Geçer Zaman ki dekoru hayal etmem de..

Özetle 21. yüzyıl insanıyız. Hayatı her geçen gün daha da hızlı yaşıyoruz. Bu hızlı hayata da iPhone’larla, BlackBerry’lerle MacBook’larla, rekor kırmaya çalışan bir maraton koşucusunun motivasyonuyla hazırlıyoruz. İşteki bilgisayardan çıkıp, evdeki bilgisayara gelene kadar geçen sürede mp3 playerlarımızı kulağımıza takıp müzik dinliyoruz. Kitap okumaya sadece otobüste zaman ayırabiliyoruz, hatta bütün bunlardan şikayet ettiğimiz yazıyı bile bir laptop’tan bir bloga yazıyoruz.

Yazar da bu yazıyı yarın yoğun iş temposu arasında vakit bulabilirse yayınlayacak. Siz de eğer başlık çok dikkatinizi çekerse, acil yetiştirilecek bir işiniz yoksa ya da bir “meetinge” katılmanız gerekmiyorsa, 5 dakika kahve molasında yazıya şöyle bir göz gezdirebileceksiniz.

Buraya kadar okuyabildiyseniz de mesai saatlerinizden dakikalar çalıyorum muhtemelen.

Bunun için özür dilemiyorum hatta mümkünse daha fazla çalmak istiyorum..

Bunu sizin için, daha da önemlisi sizin asıl mesainiz olan “hayatınız” için istiyorum..

Yazıya başlarken öylesine bakıp geçtiğiniz fotoğrafa hep beraber tekrar bakalım istiyorum..

Kısa bir süre de olsa modern insan kisvesi altında neleri ıskaladığımızı, neleri unuttuğumuzu, neleri özlediğimizi, nasıl saçmaladığımızı, kimleri üzdüğümüzü düşünelim istiyorum..

Hiç olmazsa başını kaldırsa denizi görebilecek olan insanların bir kere başını kaldırıp denizi görmesini istiyorum..

Çok şey mi istiyorum?..


One Comment on “Çok Şey mi İstiyorum?”

  1. qanqa storyin chok qusel sana chok tebriq qoyuyorum and now qadehimi sana qaldırıos qanqilerle xD xD


Leave a Reply

