Dondurmacı Yaşar Usta – Bostancı

Daha önceden adını duyan, dondurması tadan var mı? Adını duymakla kaldıysanız hemen gidin, yiyin. Ama tadına vardıysanız gidin bir daha yiyin. Lafımın hiç mi önemi yok sizin için. Benim için yemeyin. Ben dedim diye bahane edin, sıcaklardan dem vurun yiyin.

Bu Yaşar Usta efsanesi geçen hafta şirketimizde daha doğrusu departmanımızda yayılmaya ve etkisini göstermeye başladı. 95 senesinde iflas ediyor ustamız ancak dükkanının karşısındaki fırıncı abi “gel ben senden yer kirası istemem, burada satışına devam et” diyor ve abiliğin kralını yapıp dondurmanın kaymağını yiyor.

Yaşar ustamızın en büyük özelliği günlük dondurma çıkartması ve nasıl bir tekniğe sahip ise Vedat Milor’un bile NTV’deki programında “İtalya’da bile böylesini görmedim, yemedim” demesidir. Meyve tadını ve parçacıklarını, meyvenin kendisinden bile bu kadar net bir şekilde alamazsınız diyebileek kadar ileri giderim. Çeşit olarak dedim ya her gün farklı bir dondurma çıkartabiliyor.

Bu hafta başında aldığımız bir karar ile her öğlen yemeği sonrası ofisten çıkıp Ustamızın yanında soluğu alıyoruz. Adam başı kaçar top yeniyor hesabını yapmıyoruz çünkü lezzeti adamın başını döndiriyor. Bu arada dondurmada olay! Topu topu 1TL. Yemeyeni döverler! Ben de bir iki tokat atarım valla.

Çeşitler: Bitter, Tahin, Kaymak (İnek), Tarçın, Nane, Karamel, Kestane, İncir, Erik, Kavun, Kayısı, Şeftali, Portakal, Limon, Yaban Mersini, Böğürtlen, Çilek, Beyaz Dut, Kara Dut, Kirazlı, Karpuzlu, Muzlu

Hatta patlıcanlı, bal kabaklı, peppinolu ve sebzeli başka çeşitler de ürettiği söyleniyor.

Sadece yazın açık burası.

Nerde mi?

Buyurun sosyal paylaşım adresi: http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=17725627154

Buyurun açık adresi: Bostancı Ali Nihat Tarlan Caddesi No: 34 / 2  Bostancı – İstanbul Tel: 0216 575 28 20

Buyurun kolay tarifi: Bostancı’da, Minübüs Caddesi’de (Lunaparka gelmeden evvel) Shell benzincisinin karşısındaki sokakta, Biberoğlu Fırını’nın önünde…

Yaz bitene kadar, bünyem el verdiği kadar, dondurmadan bıkana kadar…

Külahları değişelim mi?

🙂



Leave a Reply

