ÖLÜ OZANLAR DERNEĞİ! Oldu Mu Bu Şimdi Bu Kadar Ölüyken?…

Ölemeden olamamanın, ölmeden olmanın, olmayacaksa da ölürüm, ya ol ya da öl demenin, oldum derken aslında öldüm demenin derin, karmaşık ama aslında son derece yüzeysel anlamlarını bana derin derin düşündüren bu filmi 27 yıllık ömrümün ta ki bugününde ilk defa izlemiş olmakla birlikte utancımdan ölürken, ölmeden bu filmi izlemiş olduğumdan yaşamaktan bir kez daha ölesiye bir keyif aldım.

Ölmek üzere yaşamaya başladığımızı her yaşadığımız gün unuturken, aslında gelip geçici olan yaşama kısmının her an farkında olmak, aslında farkındalıktan ne kadar uzak kaldığımızı fark ettirmiştir çoğunuza. Ama halen ölümün farkında olmadan ya da tüm farkındalığına rağmen unutmuş gibi yapan, yaşamak için yaşayanlar varsa o zaman kendilerine göre haklı –mış gibilerini ki buna mazeret de diyebiliriz- sebeplerini “carpe diem” olarak adlandırdıklarını görebiliriz. Şu son sözle “filmi nerenle izledin nerenle anladın?” derseniz, ona da “gözümle izledim yüreğimle anladım..” diyebilirim. 5 duyu organının aslında yürekte oluşturacağı etkiler için var olduğunu düşünen bir “acizane” olarak “carpe diem”in manasının anlardan ibaret olmadığını pek tabii anlamış olmaktayım. Bu yazı, bunu sadece anlarının eğlence, keyif için yaşamak olarak anlaşılmasının yazık olacağı tecrübelerinden esinlenilerek hayat bulmuştur.

“O an” ne yapıp “ileride” ne hissedeceğini düşünmeden davranmaktansa, “o an” ne hissederek “ilerisi için” ne yaptığın daha önemli bence. Hatta bir arkadaşım www.olumvarabi.com isimli sitesini yaratırken de “öleceksin diye yapmayı ertelemek yerine, ölmeden yap ki öldükten sonra da yaşamaya devam et, hatırlan” demeye çalışmaktadır benim algıladığıma göre.

Bu filmi “ölmeden” izleyin, olduğunuzdan daha ölü hissedeceksiniz; öldükten sonra bu filmi yeniden dünyada olmak için izlemek isteyebilirsin.

Tanrı bana eğer kendinden bir güç vermiş olsaydı, ölürdüm yeniden olmak üzere.



Leave a Reply

