Zaman Yaratamama

Konu bulamayanlara… Yazamayanlara… Bana!!!

Kaç zaman oldu bu blog açılalı? Haydi onu geçtim, “Blog açalım abi hep beraber yazarız, çizeriz, önceleri kapalı devre yayın yapar sonra kendi uydumuzu fırlatır alayına yayarız!” diyenlerin içinde değil miydim ben? Efendim??? Cevap gelmiyor. Gelmez tabi. Cevabı verecek olan kişi, soru sormaya yeni başladı.

Yapalım bir blog kendimize dedik. İyi de ettik. 140, 160 karakterlik alemlerde derdimizi anlatmaya alıştık. Şimdi sıra yazı yazmakta. Biz bir önde girelim, milleti de arkamızdan toparlarız kafasıyla bu işe kalkıştık. Şimdi vakit yaratıp yazamıyoruz. Sizli, bizli konuşmam kibarlıktan değil. Çoğul yapıyorum cümlemi, kendimden aldığım yetkiyle hepimizin adına. Başlayan arkadaşlar var yazı yazmaya. Yazanlar, yazmayanlara ön ayak olsun. Sonradan yazanlar da bu durumda arka ayak oluyor. Demek ki hayvan gibi yazarlarız biz, farkında değiliz.

“P” günlerinde içimize zerkedilen şevk, arzu, ihtiras sanırım azaldı. İtiraf edelim. Hala aynı adamlarız. Hala aynı kafadayız. Hatta kafamız da arttı, isteklerimizde, bildiklerimiz de hatta hayallerimiz de. Ama bir durduk sanki. Kendimize gelmemiz için ne gerekiyor peki? Gelen bir maili okumak, aynı ya da farklı dönemden bir arkadaşı görmek, master’dan gelen zengin içerikli sopasal laflar, ya da bir şarkı… Bunlar o havaya tekrar sokmaya yetmiyor mu bizleri? Orada toplanmış ve seçimine özen gösterilmiş insanlar olarak, esas hayatlarımızda “P”‘den aldığımız enerjiyi, bilgiyi, bakışı kullanabiliyor muyuz? Kendi içimizde var olan bir değişiklik var ise, bunun ne kadar farkındayız? Ben farkındayım ki, artık daha rahat konuşuyorum. Bildiğimi daha güvenle savunuyorum. Yere basıyorum ve yürüyorum. Bunları eskiden yapamıyor değildim. Sadece farkındayım artık hayatımın. Aynı işime devam ediyorum. Aynı hayatı yaşıyorum aslında. Ama farklı bakıyorum. Farklı alıyorum artık hayatın bana verdiklerini. İlk haftanın sonlarında “rahatsızım ben burada” demiştim. Hatırlayan var mı bilemiyorum. Evet o rahatsızlık devam ediyor. O zamana kadar düz gidiyormuş herşey. Ama “P”‘den içeri girince düz gidenin içindeki yamuklukları farkediyor insan. Ya da kendi yamuk gitmek istiyor düzlüğe inat. Yazmak, bulmak, farketmek, bilmek, bakmak, görmek, dinlemek, söylemek, sormak, düşünmek, anlamak artık eskiden taşıdığı fiili anlamlardan sıyrıldı “P”‘den içeri girince. Hayat gerçekten bir kere yaşanıyor. Bunu bilmiyor muyduk sanki? Bildiğimiz ne varsa, “P”‘den içeri girince anladık bence. Soru sormuyor muyduk bugüne kadar? Ama gereğini yeni anladık bence. Düşünmüyor muyduk? Farkına yeni vardık beynimizin kıvrımlarını.

Peki zaman bulamama sorunsalı neden hala üstümüzde? 5 haftalık bir parkurda çok mu geniş zaman vardı? Her şeye vakit bulduk, her şeyi yaptık, her şeyi istenilen zamanda hallettik. Çıkınca 5 haftanın parkurundan dışarı zamanımız bollaşmadı ki. Daha geniş vakitte yaşamaya başlamadık ki. İş hayatı jargonlarının en ortak olanlarından biri sanırım “DEADLINE”‘dır. Her iş kolunda kullanılabilir istenildiği takdirde. Ne demektir gayet de bilinir. Adı üstünde deadline. Her işin bir süresi var ve bunu anlatmak için bulunan, kullanılan kelime de bile DEAD ibaresi var. Daha ne diyim.

Zamanımız aslında çok fazla. Her şey için… Ama ne kadar çok olduğunu bilmediğimiz bir kavram bu ve boşa harcadığımız an epey fazla. Hayatın her anında birşeylere zaman ayıramama durumu yaşıyoruz. Deadline kelimesini düşünmediğimiz sürece de yaşamaya devam edeceğiz.

Beni ne harekete geçirdi itiraf ediyorum, Ömer’in “abi yazı yazın, süper zevkli” demesi. Uzunca süredir aklımda ne yazsam acaba diye düşündüğüm ne varsa toparladım. Bir sürü konu vardı. Bir baktım ki, bütün o konuların ortak noktası benim yazmaya zaman bulamamam. Ve yazdım.

Zaman çok ama ne kadar çok?
Hayat güzel ama ne kadar yaşarsan.



Leave a Reply

